GDPR и правото „да бъдеш забравен“

GDRP гарантира правото на изтриване на лични данни на всеки потребител. Често обаче то се бърка или замества с “Правото да бъдещ забравен”. Непълната формулировка в чл.17 на Регламента не предоставя достатъчно добре разликата между тези две права на субектите на данни. В следващата статия се постарахме да въведем малко повече светлина по въпроса.   Прочетете цялата статия
  1617 преглеждания
отбелязан в:
1617 преглеждания

НОВИЯТ РЕГЛАМЕНТ ЗА СВОБОДНО ДВИЖЕНИЕ НА НЕЛИЧНИ ДАННИ И ВЗАИМОДЕЙСТВИЕТО МУ С GDPR

Считано от 28 май 2019 г. в държавите членки на Европейския съюз започна прякото прилагане на новия Регламент за свободно движение на нелични данни (Регламент (ЕС) 2018/1807 на Европейския парламент и на Съвета от 14 ноември 2018 година относно рамка за свободното движение на нелични данни в Европейския съюз). Приемането на новия регламент е част от стратегията за цифров единен пазар на ЕС .   Под “нелични” данни по смисъла на новия Регламент следва да се разбират всички данни, различни от тези по чл. 4, пар. 1 от Общия регламент относно защитата на данните (GDPR) . Нелични данни могат да бъдат: данни, които първоначално не са били свърз...
Още
  946 преглеждания
946 преглеждания

GDPR и видеонаблюдение, лични данни, скрити камери

Осъществяването на видеонаблюдение на работното място представлява обработване на лични данни. Какви права и задължения поражда тази дейност за работодателите и как те следва да се гарантират неприкосновеността на личния живот на своите работници и служители? Настоящата статия разглежда основните положения, свързани с извършването на видеонаблюдение в работна среда… Прочетете цялата статия
  1185 преглеждания
1185 преглеждания

Една година след GDPR – първите глоби на надзорните органи

Първоначалната еуфория около Регламента за защита на личните данни (GDPR) приключи с гръмки изказвания, че глобите няма да дойдат скоро. Но ето че почти година след ефективното ми влизане в сила те са вече явен факт. Отделно, общата тенденция в Европа е към още по строги проверки и по-високи санкции за тези, които бездействат и/или продължават с нарушенията на правилата за защита на личните данни.     Прочетете цялата статия
  733 преглеждания
733 преглеждания

Възможно ли е електронен магазин да извърши продажба без да издаде касов бон от фискално устройство?

Ако продавате стоки или услуги чрез интернет-сайт, в който има вградена функционалност за избор, включване и изключване на стоки или услуги в потребителската кошница, за въвеждане на информация за купувача, адреса на доставка и избор на метод на плащане, посредством който се сключва договор от разстояние по чл.45 от Закона за защита потребителите (ЗЗП) , безспорно имате “електронен магазин” (пар.1, т.87 от Допълнителните разпоредби на Закона за данъка върху добавената стойност (ЗДДС) .   Всяка извършена от електронния магазин продажба следва да се регистрира и отчита в или от търговски обект чрез издаване на фискална касова бележка от фискалн...
Още
  3229 преглеждания
3229 преглеждания

Нелоялни търговски практики и защитата на малкия и средния бизнес

Нелоялните търговски практики (НТП) са такива практики, които се отклоняват от етичното търговско поведение и противоречат на принципите на лоялност и на добросъвестност. Обикновено те се налагат едностранно от икономически по-силната страна срещу икономически по-слабата такава. Поради това НТП представляват съществен проблем за малкия и средния бизнес. Актуален пример за такива практики са отношенията между малките и средни земеделски хранителни производители, от една страна и големите вериги, изкупуващи продукцията им, от друга страна. Не са редки случаите, при които по-големите компании злоупотребяват с по-силното си икономическа позиция и...
Още
  927 преглеждания
927 преглеждания

ВКС прие ново тълкувателно решение за погасяването на някои парични задължения

С решение по тълк. дело № 3/2017 г. Общото събрание на Гражданската и Търговската колегии на Върховен касационен съд даде отговор на още два въпроса, решавани противоречиво в съдебната практика. Те са свързани с реда на погасяване на парични задължения и с определянето на размера на вземането на кредитора при предсрочна изискуемост по договор за заем/кредит.   Когато извършеното плащане не е достатъчно, погасителният ефект за законната лихва за забава при неизпълнение на парично задължение настъпва при условията и в поредността по чл.76, ал. 1 ЗЗД или при условията и в поредността по чл.76, ал. 2 ЗЗД ?   По отношение на изпълнението на паричн...
Още
  1754 преглеждания
1754 преглеждания

Европейският парламент одобри директивата за авторското право

Европейският парламент прие спорната Директива за авторското право в цифровия единен пазар (Directive of the European Parliament and of the Council on copyright in the Digital Single Market) с 348 гласа „за“, 274 „против“ и 36 „въздържал се“.   Директивата има за цел да хармонизира и модернизира авторското право в Европейския съюз . Определени текстове от акта обаче срещнаха множество критики поради опасенията, че чрез тях ще се създаде цензуриране и филтриране на интернет съдържанието. Твърди се, че директивата няма да успее да създаде необходимата защита на авторското право, а напротив – ще доведе до намаляване на приходите на медиите и съз...
Още
  700 преглеждания
700 преглеждания

Парламентът прие новия Закон за защита на търговската тайна

Народното събрание прие на второ четене законопроекта за новия Закон за защита на търговската тайна На 21.03.2019 г. бе приет нов закон , с който търговската тайна се установява като годен обект на индустриалната собственост в българското право. С нормативния акт се гарантира осигуряването на правна защита на притежатели на съответния обект и се постига хармонизиране на българското законодателство с европейската директива , уреждаща същата материя. Целта на тази статия е да даде най-обща представа за новоприетия закон и да представи неговите най-важни и ключови елементи. I.Приложно поле на закона   Още с началната разпоредба е уреден основния...
Още
  881 преглеждания
881 преглеждания

Казусът Alistar Green срещу ICO – директният маркетинг в чужбина и у нас

ICO vs. Alistar Green – директният маркетинг във Великобритания и България   Развитието на електронната търговия и засилената глобализация променят физическата ни действителност. Потребителите получават купища нежелани електронни съобщения или телефонни обаждания, които се възприемат като обичайна практика. Този най-лесен и ефективен начин за достигане до потребителите и рекламиране на стоки и услуги има и своите негативи. Те най-често се изразяват в злоупотреби с данните на потребителите или до нарушаване на конкретни техни фундаментални права .   На 30 януари 2019 г. В еликобританският информационен комисар (Information Commissioner) наложи...
Още
  854 преглеждания
854 преглеждания
© 2018 - 2021. All Rights Reserved. Web Design & SEO by CMS Bulgaria