Способи за решаване на потребителски спорове

Често потребителите не разбират добре своите права и не са запознати с начините, по които могат да ги защитят. Настоящата статия има за цел да разгледа някои способи за решаване на потребителски спорове, като предостави информация за съответните органи и тяхната компетентност. Потребителските спорове са уредени в Глава IX от Закона за защита на потребителите (ЗЗП) . Когато права, предмет на ЗЗП, бъдат нарушени, потребителите и сдруженията на потребители могат да подадат жалба до контролните органи, изпълняващи функции за защита на потребителите. Такива органи са: Комисия за защита на потребителите (КЗП) Орган за алтернативно решаване на потре...
Още
  1420 преглеждания
1420 преглеждания

GDPR и правото „да бъдеш забравен“

GDRP гарантира правото на изтриване на лични данни на всеки потребител. Често обаче то се бърка или замества с “Правото да бъдещ забравен”. Непълната формулировка в чл.17 на Регламента не предоставя достатъчно добре разликата между тези две права на субектите на данни. В следващата статия се постарахме да въведем малко повече светлина по въпроса.   Прочетете цялата статия
  2725 преглеждания
отбелязан в:
2725 преглеждания

Неравноправна клауза в договор за кредит, сключен с потребител

Според чл.143 от Закона за защита на потребителите , неравноправна клауза в договор, сключен с потребител, е всяка уговорка във вреда на потребителя, която не отговаря на изискването за добросъвестност и води до значително неравновение между правата и задълженията на търговеца или доставчика и потребителя. Уговорена в договор за кредит клауза за заплащане на допълнителна такса от страна на потребителя при удължаване на падежа, която нараства във времето в зависимост от периода на забавата, не отговаря на изискването за добросъвествост и нарушава равновесието между правата и задълженията на търговеца и на потребителя. Възлагането в тежест на п...
Още
  1760 преглеждания
1760 преглеждания
© 2018 - 2023. All Rights Reserved. Web Design & SEO by CMS Bulgaria