Способи за решаване на потребителски спорове

Често потребителите не разбират добре своите права и не са запознати с начините, по които могат да ги защитят. Настоящата статия има за цел да разгледа някои способи за решаване на потребителски спорове, като предостави информация за съответните органи и тяхната компетентност. Потребителските спорове са уредени в Глава IX от Закона за защита на потребителите (ЗЗП) . Когато права, предмет на ЗЗП, бъдат нарушени, потребителите и сдруженията на потребители могат да подадат жалба до контролните органи, изпълняващи функции за защита на потребителите. Такива органи са: Комисия за защита на потребителите (КЗП) Орган за алтернативно решаване на потре...
Още
  287 преглеждания
287 преглеждания

Казусът Alistar Green срещу ICO – директният маркетинг в чужбина и у нас

ICO vs. Alistar Green – директният маркетинг във Великобритания и България   Развитието на електронната търговия и засилената глобализация променят физическата ни действителност. Потребителите получават купища нежелани електронни съобщения или телефонни обаждания, които се възприемат като обичайна практика. Този най-лесен и ефективен начин за достигане до потребителите и рекламиране на стоки и услуги има и своите негативи. Те най-често се изразяват в злоупотреби с данните на потребителите или до нарушаване на конкретни техни фундаментални права .   На 30 януари 2019 г. В еликобританският информационен комисар (Information Commissioner) наложи...
Още
  801 преглеждания
801 преглеждания

Новите изисквания към електронните магазини

Обнародваните в края на септември 2018 г. изменения в Наредба № Н-18 от 13 декември 2006 г. въведоха нови изисквания за т.нар. “онлайн търговци”. Влизането в сила на разпоредбите беше отложено с 3 месеца – до 28.12.2018 г.   За кого се отнасят новите правила? Приетите изменения засягат всички физически или юридически лица, извършващи продажби чрез електронен магазин.  Съгласно пар. 1, т. 87 от Допълнителните разпоредби на ЗДДС „ електронен магазин “ е интернет-сайт, чрез който се извършва продажба на стоки/услуги чрез сключване на договор от разстояние по чл. 45 от Закона за защита на потребителите и който има вградена функционалност за избор...
Още
  1174 преглеждания
1174 преглеждания

Неравноправна клауза в договор за кредит, сключен с потребител

Според чл.143 от Закона за защита на потребителите , неравноправна клауза в договор, сключен с потребител, е всяка уговорка във вреда на потребителя, която не отговаря на изискването за добросъвестност и води до значително неравновение между правата и задълженията на търговеца или доставчика и потребителя. Уговорена в договор за кредит клауза за заплащане на допълнителна такса от страна на потребителя при удължаване на падежа, която нараства във времето в зависимост от периода на забавата, не отговаря на изискването за добросъвествост и нарушава равновесието между правата и задълженията на търговеца и на потребителя. Възлагането в тежест на п...
Още
  1033 преглеждания
1033 преглеждания
© 2018 - 2021. All Rights Reserved. Web Design & SEO by CMS Bulgaria